"Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away"

11 april 2013

Portland: parker & pubar

Resan fortsatte mot Portland, här har jag och Johan provat på couchsurfing! Ett nätforum där man kan träffa locals och sova på deras soffa. Vi blev uppmötta av trevliga Laura och hennes pojkvän Derek som bjöd hem oss till deras gästrum. De körde Volvo, hade en Ikea säng till oss och en skandinavisk kokbok så vi kände oss mer hemma än på länge, haha, fördomarna stämmer.

Vi hade en heldag i Portis som är en hybrid mellan stor och liten, påminde mig om Uppsala med alla cyklister och mysiga gator. Vi cyklade också runt över broar (finns många), bland rosor i parker, längs gator med alltifrån Pippi-hus till gigantiska bokaffärer. Johan kände sig som en mupp hela tiden efter att jag övertygat honom om att cykelhjälm var en bra idé! (Fick ABSOLUT inte lägga ut någon bild..).

Åt bästa maten hittills under resan till lunch -en rejäl tallrik japansk mat! Mm! På kvällen gick vi ut på middag med Derek och Laura på en skandinavisk restaurang! Menyn lät ju svensk (köttbullar, skagenröra, biff a la lindström, pyttipanna osv.) men maten smakade inte så svenskt.. fast det var ändå gott. Avslutade kvällen med öl från Portland, fanns otroligt många sorter så Johan var i paradiset.

Shopping stod på torsdagens agenda, and man we did some shopping alright! Det är så billigt jämfört med Sverige så man blir ju helt crazy!! Första jag gjorde när vi kom tillbaka till bilen va att kränga på mig mjukiskläderna, längtar till lite varmare väder så jag kan ha klänningarna också, hihi.

Men vad händer nu då?
Jo de närmsta dagarna kör vi bil med slutdestination San Francisco!

Just nu: Johan drömmer om att sitta på en bar i L.A med Lemmie Kilmister, Johanna tränar sångrösten + ger bra stämning i bilen.

LIVET ÄR NAJS (shopping-endorfinerna talar)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar